4) תקשורת חברתית

רשת חברתית

"רשת חברתית" – הצירוף האולטימטיבי בעולם התקשורת. מייחסים לרשת החברתית מהפכות ויצירת מודעות לתופעות שהעולם אולי לא היה מכיר אלמלא היא. במהלך השנים האחרונות התקשורת מלאה בסיפורים כאלה.

בתכנות החברתיות השונות הגיע המפגש בין אמצעי התקשורת השונים לשיאו (convergence). אף על פי שיש תכנות רבות שיסייעו לכל מי שמעוניין ליצור רשת חברתית פרטית, כגון רשת אישית, פנים-משרדית או מחקרית, נוכחותה של פייסבוק ויכולתה ליצור בתוכה קבוצות במסגרת הפרופיל, היא היום הדרך הפופולרית והקלה ביותר ליצירת רשת חברתית.

לא מבינים על מה אני מדבר? בואו ניגש ישירות לפייסבוק. (הבלוג הבא)

רשומה רגילה

61 מחשבות על “רשת חברתית

  1. אסנת מיטל הגיב:

    פייסבוק הוא בהחלט אמצעי ליצירת קשר עם חברינו מהעבר וכמובן שמירת הקשר באופן שוטף עם הקרובים לנו.כלי זה מאפשר לנו להתנהל באופן שנוח ומתאים לנו .

    • שמואל רוחפור הגיב:

      פיסבוק היא רשת חברתית אשר יצרה מהפכה בעולם בכול נושא הקשרים החברתים וכול נושא הפרסום וכו' היום אין חברה שמכבדת את עצמה אשר לא מפרסמת בפיסבוק את המוצרים שלה !

    • אסף צור הגיב:

      פייסבוק הוא אמצעי שיכול לאחד אנשים שנמצאים ברחבי העולם ולעקוב אחר פעילותם.

  2. מורן בלמס חדד הגיב:

    פייסבוק היא רשת חברתית גדולה מאוד ויש בם מליוני חברים, בעזרתה ניתן ליצור קשר ולאתר חברים מן העבר, להתכתב ולראות תמונות של חברים בחו"ל, ניתן להירשם ולהיכנס אליה בכל זמן ובכל מקום ולהתעדכן. כמובן שיש להשים לב לשימוש הילדים בפייסבוק ולעקוב עם מי הם מתכתבים ויוצרים קשרים כי קרו גם מקרים לא נעמים ברשת. לדעתי זוהי רשת חברתית מצוינת אם עושים בה שימוש נכון

    • זה מדהים איך גם אנשים שהם לא פעילים בפייסבו', ז"א לא מעלים פוסטים ונראים דוממים
      רואים ויודעים הכל. אני נתקלת באנשים שאומרים לי "ראיתי שהבן שלך סיים תיכון"
      לא הייתי מאמינה שהם צרכנים אדוקים של פייסבוק

      • שמואל רוחפור הגיב:

        הפיסבוק שינה את הרגלי החיים של בני האדם בכול העולם

  3. יעל מואיסי הגיב:

    גם לי יש פייסבוק,לידעת ההורים שבנינו יש תוכנה בפייסבוק אשר נקראת רמזור -השגחה באהבה אשר מתריעה לגבי מילים כגון אלכוהול סמים אלימות המופיעות בפייסבוק של הילדים. בכל פעם שאחת מהמילים מופיעה בפייסבוק של הילד אני מקבלת התראה למייל שלי.

  4. רוני קדם הגיב:

    פייסבוק אכן היינה רשת חברתית גדולה מאוד שבאמצעותה ניתן לתקשר, להתכתב ולראות חברים מכל מקום. בעזרת הפייסבוק ניתן לאתר חברים מן העבר ולהיות מעורבים בקבוצות שונות, לקבל ידיעות ועוד. כמובן שצריך להשתמש בה בתבונה במיוחד הילדים ובני הנוער.

    • ציפי צונה הגיב:

      רשת הפייסבוק אכן גורמת אושר רב לצעירים שבנינו ,אך גורמת דאגה רבה לבוגרים שבנינו הדואגים לילדים שלהם.

    • דקלה קמינסקי הגיב:

      ולא רק עם הבני נוער, בקלות כל אחד יכול להתמכר לפייסבוק ולהיות עסוק כל הזמן בחברים ובסטטוסים ולשכוח מבני המשפחה שבבית…

  5. אבי גבאי הגיב:

    פייסבוק היינה רשת עולמית שדרכה ניתן להכיר הרבה אנשים מאוד חיובית ומעניינת

  6. שלומית ביטון הגיב:

    הפייסבוק הפך להיות נחלת הכלל, ומי שאין לו פייסבוק נחשב כ"מוזר" ומקבל תגובות של "איך יכול להיות?". אנשים אוהבים לשתף, להעלות תמונות ולהציץ לאחרים. הפייסבוק מאפשר קשר עם אנשים מקצוות שונים של העולם והוא מפגיש חברים שאולי לא היו מכירים או מתחברים בעולם האמיתי. יחד עם זאת, כפי שציינו קודמיי, יש להשכיל להשתמש בו בחכמה והוא יכול להיות, כמו כל דבר בחיים, כלי מסוכן, במיוחד עבור הילדים שעלולים להתכתב עם כתובות פיקטיביות ולספק אינפורמציה שתסכן אותם.

  7. רינה עובדיה הגיב:

    אני חושבת שפייסבוק היא רשת חברתית מאוד גדולה שיכולה להכיל את כל החברים שלך מכל המקומות ומכל הגילאים ,משפחה ילדים
    והשיטוט בפייסבוק נותן לך את ההרגשה שאתה בקשר עם כולם,

  8. david הגיב:

    כן כן הפיסבוק קשה איתו ואי אפשר בלעדיו חשיפה גדולה ולפעמים מסוכנת של המשתמשים אך אם משתמשים בהגנות שקיימים בה כמו קביעת החברים וכו' אזי השימוש יכול להיוט טוב וגם מועיל יש לי משפחה בחול לולא הפייס היתי כול לדבר אתם רק בטלפון או במכתבים.

    • כן אתה צודק. גם לי יש משפחה בחו"ל ואני יכולה להתעדכן בתמונות ולדבר איתם אבל אני לא אוהבת שכולם יודעים הכול. אין פרטיות היום. ואנשים מחוברים יותר מדי. זה הפך לאובססיה.

  9. דרור טיראן הגיב:

    מה שאני אהבתי בפייסבוק זה שאותם חברים שיש לחבר שלך מוצעים אליך ותמיד ישנם עוד כמה חברים שלו שבסופו של דבר אני מכיר וכן הלאה בסופו של תהליך ניתן לראות מכרים מהעבר הרחוק. וניתן לראות איך הם נראים היום וכן' כמו כן כל נושא של שיתוף קבצים ועדכונים בדבר חדשות , מאמרים . בקיצור בכניסה אחת לפייס ניתן להתעדכן מה קורה בכל המדינה

  10. שרה מסגדיאן הגיב:

    לדעתי הפייסבוק גורם לקשר מיוחד עם החברים, אחד משתף מידע וכל החברים מעודכנים…

  11. ANITA הגיב:

    אני אישית מאד אוהבת את הפייסבוק כי יש לי קבוצה פתוחה של אוכל ואני מעלה מתכונים תמונות וקישורים ,הבעיה היחידה הכואבת בפיסבוק בעיניי יש שם ים חטטנות כל אחד יודע היכן אתה נמצא? בגלל הצ'אקיינג , ועם מי וכמעט כל פיפס נרשם שם מכאבייי שיניים ,ועד ל צירי לידה , בעיניי זה עודף מידע לא רלוונטי שכולם צריכים לדעת .
    ומודה אני שהחברות ויראוטלית שכולם מאחלים לך "החלמה מהירה אבל אף אחד לא בא לבקר אותך"
    או 1000 איש יאחלו לך מזל טוב ליום הולדתך אבל אף אחד לא ינקוש לך בדלת עם זר פרחים .
    אז יש מינוסים ויש פלוסים בחיייייים :) לילה טוב

  12. אתי שלום הגיב:

    לי אישית יש פייסבוק,
    רשת חברתית מאוד גדולה שעזרה לי למצוא חברים מן העבר ולחדש את הקשר

    • תמיר ארז הגיב:

      באמצעות הפייסבוק התחדשו קשרים עם בני מחזור מלפני עשרים שנים שאני בספק אם לא הייתה הייתי רואה אי פעם את האנשים הללו .

  13. שמואל רוחפור הגיב:

    לצד היתרונות של הפיסבוק יש את העיניין שאתה בפיסבוק "חשוף" כולם יכולים לראות מה אתה כותב , מי החברים שלך

  14. אתי נבון הגיב:

    בקיצור נראה לי שרובנו מסכימים שהפיסבוק יעיל ליצירת קשרים עם מכרים רחוקים שבלעדיו לא היינו מגיעים אליהם אבל הוא מאוד חטטני וחושפני ולצערנו הוא מהווה תחליף לתקשורת בין אישית בריאה ונכונה.אדם שמתכתב בפיסבוק עם "חברים" לא יוצר תקשורת טובה ומרוב התכתבויות כבר שוכח איך זה לשבת מול חבר פנים אל פנים ולנהל שיחה אמיתית.

  15. תמיר ארז הגיב:

    לדעתי הפייסבוק שינה לאנשים את דרך החיים ההרגלים של פעם שונו אף הם ונכחדו , הפייסבוק משמש כמקום מפגש לחברים ,לדיונים , להעברת תמונות, שירים, תכנים רשומים , אפשר אף לראות מקומות שבהם תויגו התמונות וכמובן להתייחס באמצעות הלייק הנודע .

  16. Zelig הגיב:

    כלי נהדר, אבל צריך לדעת להיזהר מרמת החשיפה. הרבה מהמידע חשוף לא רק ל"חברים" אלא לכל אדם באשר הוא. יכול להיות בעייתי משהו, כפי שניתן ללמוד בכתבה הבאה על סכנות הפייסבוק למחפשי עבודה.

    http://www.themarker.com/technation/1.1763599

    • ענבל בן ישעיה הגיב:

      הפייסבוק מסייע לאיתור חברים מתקופות שונות ,דרך הפייסבוק יצרנו קבוצה של התיכון .וערכנו מפגש מחזור היה מקסים … מומלץ

  17. רונית יושיע הגיב:

    לי עדיין אין פייסבוק, עפ"י תגובותיכם נראה כי הפייסבוק מיוצג כרשת חברתית עולמית המאפשרת קשר עם אנשים בכל העולם: קשר אישי ופתוח או קשר שטחי. כיום, אדם שאין לו פייסבוק או כל רשת חברתית נחשב כ"מיושן". אני שומעת כי ניתן לאתר בפייסבוק חברים "משכבר הימים" ולהשלים את הקשר שנותק…. ולהתעדכן בפרסומות שכן הרשת הפכה להיות במה לתקשורת שיווקית.
    ובכל זאת, לדעתי, עדיין נחוץ השימוש בטלפון ליצירת קשר מידי בין האנשים ולשימור הקשר הקיים.

  18. מור שישינסקי הגיב:

    הפייסבוק היא רשת חברתית ומאוד פופולרית…. בעזרתה ניתן ליצור קשרים עם אנשים מכל העולם…. כמובן שיש לשים לב ולפרסם את המידע לחברים ושלא יהיה פתוח לכולם

  19. קרן הגיב:

    גם לי יש פייסבוק אך לא בזכותי אלא בזכות בנותיי.
    בהתחלה חשבתי שזו שטות מוחלטת אך לאחר שמצאתי חברים מהעבר הבנתי שזה דווקא חיובי ונחמד…

  20. שי הופמן הגיב:

    בגלל שהפייסבוק ( הרשתות החברתיות ) כבר מזמן חושפות המון מידע
    אני מכיר אנשים שלא מוכנים להיות חלק מהכפר הזה שבו כולם הולכים בצורה חשופה
    כולם כבר יודעים ( או צריכים לפרסם ) על כולם.

  21. אורלי הגיב:

    האמת היא שלי יש פייסבוק שנראה לי שלא ממש היה פעיל.
    אולי כעת בעקבות הקורס אפעיל אותו ואחליט האם מתאים לי השיתוף העצום או שלא.

  22. שמואל רוחפור הגיב:

    האם ידעתם שישראל היא המדינה המובילה בעולם בשימוש ברשתות חברתיות 11.1 שעות בממוצע !

  23. שמואל רוחפור הגיב:

    אני חושב שהפייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה והיעילה ביותר, אך למרות כל יתרונותיה היא מלאה בחסרונות כיוון שלעיתים אני רואה שבמיוחד בקרב הנוער יש המון עלבונות אחד כלפי השני ולעיתים ריבים אלו עלולים להיגמר בצורה מסוכנת ואף להגיע לרצח.

    • ענת יופי הגיב:

      עד היום לא התחברתי לפיסבוק מאחר ולדעתי יש בו יותר דברים שלילים מאשר חיובים.אם תקשורת זו יכולה להוביל למקרי אונס של ילדות או התאבדיות של ילד ,קשה לי כאמא לפרגן לכלי תקשורת זה.

  24. אורלי דדון הגיב:

    פיסבוק אכן היינה רשת חברתית גדולה מאוד שבאמצעותה ניתן לתקשר עם חברים מהעבר ומהווה. כמו כן בפיסבוק ניתן להעלות דעות אישיות שלהם כוח רב לא פחות מארגון פיזי של הפגנות ומחאות.

  25. אלעד ברזילאי הגיב:

    הפייסבוק הוא מדיה חברתית פיקטיבית, זה אמנם דבר נחמד אך החברויות בה ברובן לא אמיתיות, לאנשים בפייסבוק יש אלפי חברים וירטואלים אבל סטטיסטית מכירים רק קומץ בודד מאותו "מאגר" בצורה אמיתית בחיים האמיתיים.
    זו דרך התקשרות נחמדה הבעיה שלדור הצעיר זו נהייתה הדרך היחידה להתקשרות.

  26. עינבל הגיב:

    הפייסבוק הוא כלי נהדר לשמור על קשר עם זאת צריך לפקח על הילדים ולמנוע תכנים לא הולמים

  27. זיוה פנחס הגיב:

    הפייסבוק אכן הוא כלי תקשורת בעל יתרונות וחסרונות. צריך כמובן לדעת להשתמש בו במינון הנכון ולהדריך את ילדינו לשימוש נכון ויעיל.

כתיבת תגובה

